پیام رسان ها و اقتصاد داخلی

جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است!

برخی افراد تا از مشکلی خسارت جدی نبینند و کارد به استخوانشان نرسد برای حل آن مشکل قدمی بر نمی دارند و به دنبال راه حل مناسب نمی گردند.

تا مشکلات امنیتی و خسارت های اجتماعی و آشوب به وجود نیاید، عامل موثر در آن یعنی تلگرام را فیلتر نمی کنند؛ با وجود اینکه مشکلات آن برای مسئولین روشن بوده و دست دشمن را در ایجاد نا امنی ها و آشوب ها به وضوح می دیدند.

اما این تمام ماجرا نبود چرا که خسارت ها به فتنه ۹۶ ختم نشد و خسارت های اجتماعی و حتی اقتصادی آن همچنان ادامه دارد ولی چون هنوز به استخوان نرسیده تلاشی جدی برای حل مشکل صورت نمی گیرد.

سوال اساسی این جا است که چرا در عرصه ی فضای مجازی حمایت از تولیدات خارجی آن قدر زیاد می‌شود که مجالی برای حضور و فعالیت نخبگان کشورمان باقی نمی‌ماند نخبگانی که نشان داده اند اگر در هر زمینه ای وارد شوند می‌توانند به قله های موفقیت دست یابند.

مسئولان کشور باید در خط مقدم حمایت از طرح ها و نخبگان ایرانی باشند؛ این درست، اما اگر مسئولی سهوا یا عمدا کم کاری کرد، این عمل او نمی‌تواند بهانه‌ای باشد برای دیگران تا بگویند وقتی مسئولین به فکر نیستند چرا ما به فکر باشیم؟!

نه تنها نباید نسبت به خطای مسئولین منفعل و ساکت ماند که باید ضعف آنها را نیز در حد توان جبران کرد.

البته بعد از اغتشاشات اخیر شاهد حرکت‌های نسبتاً خوبی از طرف مسئولین بوده ایم، که جای تقدیر دارد؛ مثلاً در استفاده از پیام رسان های داخلی چنین مصوب کردند که هزینه ی استفاده از آنها یک سوم هزینه ی استفاده از پیام رسان های خارجی مثل تلگرام باشد و این مصوبه عملیاتی هم شد و اپراتورها هم آن را اعمال کردند.

یعنی به عبارتی با هزینه ی مشابهی که برای انتقال اطلاعات در پیام رسان های خارجی صرف می‌شود می‌توان در پیام رسان های ایرانی سه برابر بیشتر اطلاعات را منتقل کرد. که این علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های کاربران از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور هم جلوگیری می‌کنند و مانع هدر رفتن سرمایه‌های ملی کشورمان می شود.

مسئله ی اقتصاد در کشور مسئله ی اول این سال ها بوده است و این خیلی مهم است که فرد فرد ملت و مسئولین بتوانند در آن تاثیر مثبت داشته باشند.

به نظر شما آیا نمی‌توان با استفاده از پیام رسان های داخلی و تَرک نمونه‌های خارجی آن به اقتصاد کشور کمک کرد؟ آیا نباید ما در این جهاد سهمی داشته باشیم؟

2 نظرات
  1. مهاجر می گوید

    ان شاء الله همه به سمت استفاده از کالای ایرانی قدم برداریم

  2. مهاجر می گوید

    ممنون از مطالب مفیدتون.واقعا همینطور است و همه ما باید از تولیدات داخلی حمایت جدی کنیم و نه فقط در حرف و شعار بلکه در عرصه عمل نسبت به تولید ملی غیرت داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.