آیا می‌دانید جهاد  تبیین ، وصیت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله است؟

 

آیا می‌دانید جهاد  تبیین ، وصیت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله است؟


جهاد تبیین مسئله اساسی این روز های ماست اما آیا می‌دانید جهاد  تبیین ، وصیت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله ، است؟ آیا می‌دانید در روایتی از پیامبر اکرم صل الله علیه و آله ، مقام و منزلت کسی که جهاد تبیین می‌کند ، مشخص شده است؟

اگر شما هم می‌خواهید وصیت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله را بخوانید و با مقام و منزلت جهادگر عرصه جهاد تبیین آشنا شوید تا برای رسیدن به این مقام ، جهادگر تبیین باشید ، این مطلب را بخوانید .

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله در بخشی از وصیت خود به جناب ابوذر ، می‌فرمایند:

یا اباذر الذاکر فی الغافلین کالمقاتل فی الفارین فی سبیل الله

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله ، مقام و منزلت کسی که در فضای غفلت حرفی از جنس ذکر منتشر می‌کند، یعنی کسی که جهاد تبیین می‌کند را اینطور معرفی می‌نماید که جهادگر عرصه جهاد تبیین مانند کسى است که در که در میدان جنگ کنار رسول خدا با فراری ها همراهی نکرده و پا برجا ایستاده و جنگ مى‌کند .

جهاد در راه خدا همیشه مهم است ولى وقتى بخشى از لشکر فرار مى کنند، آنها که مى مانند داراى مقام بسیار والایى هستند تا جایی که یکى از فضایلی که برای امیرالمؤمنین(علیه السلام) ذکر کرده‌اند این است که در جنگ احد که همه فرار کردند ، ایشان تا آخرین لحظه پابرجا ایستادند و مانند پروانه گرداگرد پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى چرخید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.