معاونت اجرایی گروه جهادی تبلیغی

دانستنی های کاربردی معاونت اجرایی گروه جهادی تبلیغی
معاونت اجرایی گروه جهادی تبلیغی

 

  • شرح معاونت اجرائی

این بخش از ضروری­ ترین بخش ­های اردو است، معاونت اجرائی به عنوان یک بازو در کنار مسئول گروه و اداره برنامه ­های گروه مخصاصاً اجرای اردوهای جهادی تبلیغی می­ باشد. طبیعتاً باید این معاونت نیز از اولین کسانی باشد که در برنامه ­ریزی و فعالیت­ ها ورود پیدا کرده و آخرین فردی باشد که حضورش به پایان می­ رسد. بخش اجرائی علاوه بر تجربه عملی باید از اطلاعات خوبی نسبت به برنامه اردو بهره­ مند باشد و قبل از اردو زوایای پنهان اتفاق­­ ها را در نظر گرفته باشد. معاونت اجرائی باید بر اداره یک گروه مسلط و توانائی جمع کردن برنامه­ ها و نیازهای جهادگران و اهالی را با مسئولیت و امکاناتی در اختیار دارد تا آخر اردو داشته باشد و علاوه بر این لازم است که تا حدودی بر وظایف، شرایط، روش ­ها، نیازها و اداره دیگر معاونت ها صاحب نظر و احاطه باشد.

معاونت اجرائی می­ بایست قبل و بعد اردو با اطلاع از وضعیت پیشرفت کاری گروه برای اردو، از مشکلات، کمبودها و ضعف­ ها باخبر باشد و سعی در جهت رفع آنها و پیشرفت گروه خود داشته باشد تا بتواند فعالیت گروهی کم­ نقصی را داشته باشد.

 

  • وظایف معاونت اجرائی

۱- انجام فعالیت­های روزانه داخلی اردو

الف) هماهنگی برنامه ­های ساعتی جهادگران (بیداری، هماهنگی با تدارکات برای صبحانه، نهار و شام، ساعات استراحت، ساعات جلسات، ورزش صبحگاهی، برنامه تفریحی و …)

ب) هماهنگی دو طرفه معاونت اجرائی و معاونت­ های دیگر جهت انجام برنامه­های ساعتی و تنظیم ساعات کارهای داخلی با کارهای معاونت ­های دیگر مثل حرکت نیروهای تبلیغی یا عمرانی و یا جلسات مخصوص این معاونت­ ها تا با برنامه های ساعتی معاونت اجرائی تداخل نکند.

۲- انجام وظایف معاونت­ های دیگر در صورتی که مسئول آن بخش در اردو حضور پیدا نکرده باشد و یا در اردو دچار مشکلی شده که نتواند به کارش ادامه دهد.

۳- مشخص نمودن افرادی جهت انجام امور روزانه، معاونت­ هائی که مسئول آن نیامده است با مسئولیت و انجام غیرمستقیم معاونت اجرائی.

۴- توانائی اداره اردو با حضور یا عدم حضور مسئول گروه. در زمان­های نبود مسئول اداره اردو بر عهده معاونت اجرائی می­ باشد.

۵- ارائه گزارش روزانه از روند کلی کارهای انجام شده اداره و هماهنگی­ هائی که در اردو صورت می­ گیرد.

۶- انجام روزانه کارهای گروه در زمان­های روزانه مشخص و ارائه گزارش آن به مسئول و درصورت نیاز دیگر معاونت­ ها.

۷- حفظ مقررات گروه برای ثبات برنامه اردو.

 

نظرات بسته شده است.