پاداش تبلیغ جهادی

پاداش تبلیغ جهادی
پاداش تبلیغ جهادی

مبلغان جهادی در تبلیغ جهادی به مناطق دورافتاده سفر می کنند و پیام های الهی دین اسلام را به مردم آن مناطق می رسانند و آن ها را به عمل به دستورات دینی دعوت می کنند و از انجام محرمات نهی می کنند . اما اجر و مزد این کار مبلغان جهادی بر عهده ی کیست ؟ و پاداش تبلیغ جهادی چیست ؟

مبلغان جهادی از مردم هیچ اجر و مزدی طلب نمی کنند و تمام سختی های این راه را بدون هیچ چشم داشتی از مردم ، به جان می خرند ؛ امید مبلغان جهادی به خشنودی خدا و پاداش های الهی است ؛ پاداش تبلیغ جهادی در نزد خدا ، بهترین پاداش هاست . در حدیث نورانی از پیامبر اکرم s پاداش شگفت انگیزی برای مبلغان جهادی ذکر شده است ؛ ایشان می فرمایند :

أَ لاَ أُحَدِّثُکُمْ عَنْ أَقْوَامٍ لَیْسُوا بِأَنْبِیَاءَ وَ لاَ شُهَدَاءَ یَغْبِطُهُمْ یَوْمَ اَلْقِیَامَهِ اَلْأَنْبِیَاءُ وَ اَلشُّهَدَاءُ بِمَنَازِلِهِمْ مِنَ اَللَّهِ عَلَى مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ قِیلَ مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اَللَّهِ قَالَ هُمُ اَلَّذِینَ یُحَبِّبُونَ عِبَادَ اَللَّهِ إِلَى اَللَّهِ – وَ یُحَبِّبُونَ اَللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ قُلْنَا هَذَا حَبَّبُوا اَللَّهَ إِلَى عِبَادِهِ فَکَیْفَ یُحَبِّبُونَ عِبَادَ اَللَّهِ إِلَى اَللَّهِ قَالَ یَأْمُرُونَهُمْ بِمَا یُحِبُّ اَللَّهُ وَ یَنْهَوْنَهُمْ عَمَّا یَکْرَهُ اَللَّهُ – فَإِذَا أَطَاعُوهُمْ أَحَبَّهُمُ اَللَّهُ .[۱]

رسول خدا فرمود:آیا آگاه کنم شما را از گروهى که نه از انبیا هستند و نه از شهدا،ولى انبیا و شهدا در روز قیامت به مقام و منزلت آنان غبطه مى‌خورند،و آنها بر منبرهایى از نور نشسته‌اند؟ سؤال شد:اى رسول خدا!آنان کیانند؟فرمود:آنان کسانى هستند که بندگان خدا را نزد خدا محبوب مى‌کنند و خدا را نزد بندگانش محبوب مى‌گردانند،عرض کردیم:ایجاد محبت خدا در دلها معلوم است،ولى چگونه بندگان را نزد خدا محبوب مى‌گرداند؟ فرمود:آنها را فرمان مى‌دهد به آنچه خدا دوست مى‌دارد،و باز مى‌دارد آنان را از آنچه خدا دوست نمى‌دارد،و هر گاه آنها را اطاعت کردند خداوند دوستشان دارد.

 

 

[۱] مشکاه الأنوار فی غرر الأخبار , جلد ۱ , صفحه ۱۳۶

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.