ادامه راه شهدا

ادامه راه شهدا
ادامه راه شهدا

 

شهداء رفتند و حسرت شهادت بر دل جاماندگان شهادت ماند ؛ شهادت ، آرزوی قلبی خیلی هاست ، کسانی که ذکر همیشه شان شده اللهم ارزقنی شهادت فی سبیلک … “خدایا شهدات در راهت را روزی ما بگردان”

شاید بزرگترین مژده برای جاماندگان این است که راه جهاد و شهادت ، بسته نشده و این راه ادامه دارد.

ادامه ی راه شهدا ، چگونه است ؟ انجام چه کاری ادامه دادن حرکت جهادی و شهادت است ؟

بهترین مردن و بهترین زیستن؛ مردن و زیستن شهدایی ست. آنکه شهید می رود طبیعتاً شهیدانه زندگی می کند.
مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای ، می فرمایند : جلسات بزرگداشت شهدا، ادامه‌ی حرکت جهادی و ادامه‌ی شهادت است[۱].

همان طور که شهدای عزیز و فداکار با جان خود در مقابل هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند و جان ­نساری کردند همین یاد آنها همین بزرگداشتن خاطرات آنها سیلی به دشمنان خواهد بود و قطعاً این برنامه ها سدی در مقابل تهاجمات فرهنگی خواهد بود دژی در مقابل ضربه به عزت و شرف و ایمان امت اسلامی می­باشد. لذا همانطور که امام خامنه ای فرموندند تلاش در این عرصه ادامه این حرکت ارزشمند است و در جای دیگر می فرمایند : گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.[۲]

خوشا به حال آنان که این سیره را در پیش می­گیرند و زنده نگه داشتن یاد شهداء که در واقع همان احیاء راه و منش آنهاست را دنبال می کنند. یقیناً بزرگداشت یاد و خاطره شهداء مصداقی از زندگی شهیدانه است. البته خوب است که این وعده را هم بدانیم که خداوند متعال نخواهد گذاشت که نام و یاد و خاطره شهیدان از ذهن ها برود و اگر ما این علم را بلند نکنیم خداوند متعال توفیق آن را به نسل و امتی دیگر خواهد داد.

 

[۱] ۱۳۹۳/۱۱/۲۷ بیانات در دیدار اعضای ستادهای «کنگره شهدای امور تربیتی»، «کنگره شهدای دانشجو»، و «کنگره شهدای هنرمند»

[۲]. بیانات در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا – ۱۷/۰۲/۱۳۷۶

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.