فرهنگ جهاد و شهادت

فرهنگ جهاد و شهادت
فرهنگ جهاد و شهادت

انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی بود که مسیر حرکت تاریخ جهان را عوض کرد ؛ با پیروزی انقلاب اسلامی ، اصطلاحات و مفاهیم جدیدی وارد معاملات دنیا شد و تمام محاسبات مستکبران را به هم ریخت و صورت مسأله ی زندگی ها را از نو نوشت ؛ جمهوری اسلامی ، بسیج ، محرومیت زدائی ، ایثار و ازخودگذشتگی ،  جهاد و شهادت ، از این دست مفاهیم اند .

اما چه عاملی سبب شد تا انقلاب اسلامی بتواند علیرغم همه ی فشار های مستکبران ، به پیروزی برسد و بتواند مسیر تاریخ را متحول کند ؟

مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای ، می فرمایند :

آن پیروزی بزرگ که مسیر تاریخ را نه تنها در میهن ما، بلکه در همه‌ی جهان عوض کرد، جز با زنده شدن روح جهاد و شهادت در ملت قهرمان ما به دست نمی‌آمد  [۱].

ملتی که فرهنگ جهاد و شهادت ، نداشته باشد شبیه جسم مرده ای است که روح ندارد و هرچه برسر این ملت بیاید ، هیچ عکس العملی نشان نمی دهد و تا همیشه تو سری خور مستکبران است .

قیام امام خمینی رحمت الله علیه ، روح جهاد و شهادت را در ملت ایران دمید و ملت ایران زنده و پرتحرک ، برای استقلال و آزادی از شر مستکبران و برای برپایی حکومت اسلامی ، وارد میدان شد و به پیروزی بزرگ تاریخ ساز دست پیدا کرد .

مادامی که فرهنگ جهاد و شهادت در ملت ما زنده باشد ، هیچ قدرتی نخواهد تواست به ملت ایران زور بگوید و سلطه گری کند ؛ دوران بزن و در رو تمام شده ، چون فرهنگ جهاد و شهادت در ملت ایران زنده شده است . به همین سبب است که دشمنان ملت ایران به هر وسیله ای تلاش می کنند تا فرهنگ جهاد و شهادت را از بین ببرند ولی ملت ایران از جهاد و شهادت رو برنمی گرداند .

 

[۱] ۱۳۶۸/۱۱/۱۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.