راه درستِ پس انداز

راه درست پس انداز
راه درست پس انداز

راه درست پس انداز کردن چیست ؟

چه کنیم تا اموالمان از بین نرود ؟

راه درست پس انداز ، برای اینکه اموال ما ماندگار شود و از بین نرود ، این است که اموالمان را در راه خدا خرج کنیم ؛

تعجب نکنید ! راه درست همین است .

با نگاه کلی به زندگی انسان ، متوجه می شویم که همه ی زندگی انسان ، این چند روزی که در این دنیا زندگی می کند نیست بلکه زندگی ما در جهان آخرت هم ادامه دارد ؛ بنابر این راه درست پس انداز اموال آن است که اموال ما در ادامه ی زندگی هم باقی باشد ، یعنی بعد از پایان مدت زندگی در این دنیا و ورود به ادامه ی زندگی در جهان آخرت هم پس انداز ما باقی مانده باشد ؛ خرج کردن اموال برای خدا ، همان پس اندازی است که بعد از چند روز زندگی در این دنیا ، از بین نمی رود ؛ خرج کردن برای خدا ، پس اندازی است تا در جهان آخرت که فقیر بودن در آنجا بدترین فقر است ، دست خالی نباشیم .

کسانی که فکر می کنند نگه داشتن اموال ، راه درست پس انداز است ، اشتباه می کنند ؛ زیرا هر چقدر هم که اموال خود را ذخیره کرده باشند ، زمانی که فرصت زندگی دنیایی آنها تمام می شود ، نمی توانند حتی ذره ای از اموالی را که نگه داشتند با خود ببرند ، بنابراین در ادامه ی زندگی تهیدست و فقیر خواهند بود .

توجه به این نکته شایسته است که مال دنیا از بین رفتنی است و تنها یک راه برای ماندگار کردن آن وجود دارد ، خرج کردن اموال برای خدا ، تنها راه ماندگار کردن مال دنیاست .

امام خامنه ای هم در این باره می فرمایند :

هرچه در راه خدا می‌دهیم، برای ما می‌ماند و درحقیقت برای «من» واقعی خودمان خرج کرده‌ایم. هرچه برای خودمان نگه می‌داریم، درحقیقت برای ما نمی‌ماند.[۱]

[۱] بیانات در مراسم بیعت مسئولان احداث مرقد امام خمینی(ره) / ۱۳۶۸/۰۴/۲۸

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.