رهبری و آینده کشور

 

امام خامنه ای چه کسانی را آینده ساز کشور می داند؟ ایشان دلبسته و امیدوار چه کسانی با چه شرایطی هستند؟ تمدن اسلامی را چگونه می توان ساخت ؟

بنده تکیه ام بر روی جوانان است. غالباً دلبسته و امیدوار به جوانها هستم برای آینده. منتها اون جوانی که می تواند پیشران حرکت عظیم کشور به سوی تمدن نوین اسلامی باشه اون کدوم جوانه، چه جور جوانیه ؟

بنیه معنوی اینجا معنا پیدا می کند. بنیه معنوی مهم تر از بنیه مادی و نظامی است. یک حقایقی است در وجود خود شما در دل خود شما که در ماهیت حرکت شما اثر میگذاره. اون چیزی که بنده روی آن تکیه و اسرار دارم اینه….

در حقیقت تحولی که پیش روی جامعه اسلامی و آینده این انقلاب می تواند رقم بخورد با جلوداری جوانان محقق خواهد شد.

شاید برخی بگویند پس نقش بزرگترها و پیشکسوتان و با تجربه ها کجا می رود؟!
نقش افراد مسنی که تجربه فراوان دارند نیز بسیار اهمیت دارد و شاید یکی از مهمترین عرصه های حضور و درخشش آنهاست بخش اندیشه ای و تجربه ای است که می تواند حرکت جوانان را موفق کند.

مقام معظم رهبری در جای دیگر اینگونه می فرمایند که اندیشه پیران و فکر و تجربه ی آنها آن وقتی به کار می آید که حرکت جوانانه ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیش ران حرکت انقلاب، جوان ها هستند.

حضرت آقا در بیانات اخیر خود پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی نیز این جایگاه را به خوبی تبیین نمودند و در عمل از ائمه جمعه تا دیگر مسئولین تحت امر عملیاتی خود را نیز از قشر جوان خوش فکر انتخاب نموده اند تا ان شاء الله تحول عظیمی که انقلاب در این ۴۰ سال در جهان ایجاد نمود با روحی تازه و قوتی دوچندان طی شود تا زمینه ساز تحقق عدالت و پیشرفت اسلامی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.