جهاد عامل سربلندی ملت ها

جهاد عامل سربلندی ملت ها
جهاد عامل سربلندی ملت ها

جهاد عامل سربلندی ملت هاست ؛ چرا ؟ زیرا اگر چنانچه در ملتی همه ی افراد به فکر راحتی و آسایش خودشان باشند و به زندگی معمولی خود ادامه دهند و چیزی مهم تر و با ارزش تر از جان و مال خودشان برایشان وجود نداشته باشد ، کسی حاضر نمی شود برای رسیدن به آرمان ها و اهداف کشور تلاش کند و سختی ها را تحمل کند ؛ چنین ملتی هیچ وقت به قله ی آرمان ها و اهداف بلند نمی رسند و هیچ وقت طعم سربلندی را نمی چشند اما ملتی که افراد آن اهل جهاد اند و برای رسیدن به اهداف عالی ، تلاش می کنند و در این راه حتی حاضرند جان خود را فدا کنند ؛ با این مجاهدت ها به قله ی آرمان ها و اهداف بلند می رسند و در میان ملت های عالم سربلند می شوند .

مقام معظم رهبری می فرمایند :

آنچه که ملتها را، هم در تاریخ و هم در دوران خودشان، در میان ملتهای عالم سربلند میکند، مجاهدت است، تلاش است .[۱]

با توجه به این نکته ، ملت ایران مادامی که به مجاهدت هایشان ادامه دهد و از شهدا که جهادگر ترین افراد اند الگو بگیرند ، سربلند می مانند اما اگر دست از تلاش و مجاهدت بردارند و الگوهای جهاد را نادیده بگیرند و فراموش کنند ، دیگر سربلند نخواهند ماند .

اما سوال اینکه در زمان ما ، مجادت در چه زمینه ای لازم است ؟

سوال مهمی است که پاسخ آن را در بیانات ولی فقیه زمان باید جست و جو کنیم ؛ ایشان می فرمایند : هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم تلاش به معنای تعاون اجتماعی میان افراد، همه لازم است؛ اما در رأس همه‌ی این تلاشها، آمادگی برای جان‌فشانی است که یک ملت را در میان ملتها سرافراز میکند.[۲]

در جای دیگری فرموده اند : امروز عرصه‌ی اقتصاد، به‌خاطر سیاستهای خصمانه‌ی آمریکا، یک عرصه‌ی کارزار است، یک عرصه‌ی جنگ است، جنگی از نوع خاص. در این عرصه‌ی کارزار، هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است. امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. این جهاد است؛[۳]

می توان گفت ، به طور مصداقی ، حمایت از کالای ایرانی ، جهادی است که همه ی افراد می توانند به آن عمل کنند و در سربلندی ایران عزیز شریک باشند.

 

[۱] بیانات در یادمان شهدای شرق کارون ، ۶/۱/۹۳
[۲] همان
[۳] بیانات در حرم مطهر رضوی ، ۱/۱/۹۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.