مجاهد فرهنگی شهید سید محمد علی رحیمی

برای کسانی که وارد کار فرهنگی شده اند ومی خواهند فعال فرهنگی باشند ، لازم است با افراد شاخص و بزرگان این راه آشنا باشند ؛ مجاهد فرهنگی شهید سید محمد علی رحیمی ، سردار فرهنگی است که در این راه به شهادت رسیدند و منش و روش ایشان برای همه ی فعالان فرهنگی و مبلغان جهادی درس بزرگی است .

ایشان از نوجوانی درفعالیت های فرهنگی و انقلابی شرکت می کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به طور جدی در نهادها و ادارات فرهنگی ، مجاهدت های فرهنگی خود را ادامه دادند تا اینکه به عنوان کارمند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای بررسی اوضاع مسلمانان و رساندن پیام انقلاب به ایشان ، به کشور های آسیایی و آفریقایی سفر کردند .

آخرین سفر این مجاهد فرهنگی و خانواده ی بزرگوارشان به کشور پاکستان بود ، ایشان به عنوان رایزن فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران ، مبلغ جهادی انقلاب اسلامی ایران بودند که فرهنگ انقلاب را جهانی می کردند ؛ پس از گذشت یک سال و شش ماه از حضور پر برکت و مؤثر ایشان در پاکستان  به دست گروهک وهابی که به  دفتر کار ایشان حمله کردند ، به شهادت رسیدند .

دوستان و همکاران درباره ی ایشان می گویند : شهید رحیمی بسیار متعهد و مسئول بود. در همه امور ایشان در بین همکاران به این ویژگی شناخته شده بودند. چه امور مذهبی چه امور اداری، که مسئولیت انجامشان را داشتند. سال‌هایی که در هند خدمت و تحصیل می کردند و زمانی که در مولتان بودند همه دغدغه‌شان خدمت به مسلمین و ترویج فرهنگ شیعه و برقراری وحدت بین مسلمین بود و  به خاطر فرمانبرداری محضشان از امر ولی فقیه‌شان و محبت بسیاری که به رهبر داشتند فرمایش ایشان در باب ترویج فرهنگ ناب محمدی در داخل و خارج کشور سرلوحه همه کارها و فعالیت‌های شهید رحیمی قرار داشت. و در این قضیه اهالی تسنن و تشیع برایش یکسان بودند و فقط به وحدت اسلامی می‌اندیشید.[۱]

 

برای آشنایی بیشتر با مجاهد فرهنگی شهید سید محمد علی رحیمی ، کتاب رسول مولتان که زندگی ایشان از زبان همسر شهید است را مطالعه کنید.

 

وب سایت رسمی شهید محمد علی رحیمی [۱]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.