هدایت یافتگان

 

شیخ ابراهیم زکزاکی
هدایت یافتگان

حتمن نام شیخ ابراهیم زکزاکی را به عنوان رهبر شیعیان نیجریه بارها شنیده اید ؛ جالب است بدانید شیخ زکزاکی جنبش شیعیان در نیجریه را به پیشنهاد امام خمینی (ره) راه اندازی کرد.

در همان سال های انقلاب اسلامی در ایران ، شیخ زکزاکی در نیجریه ، دانشجویی بود با مذهب سنی مالکی که در انجمن اسلامی دانشگاه فعالیت می کرد و از طریق روزنامه ها با امام خمینی آشنا شده بود و بعد ازگذشت یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی ، همراه ۳۰ نفر از دانشجویان برای ملاقات با امام به ایران آمد و در اثر همین دیدار به مذهب تشیع درآمد و به پیشنهاد امام خمینی فعالیت های شیعیان در نیجریه آغاز شد.

حدود ۴۰ سال از آن سال ها می گذرد و شیخ ابراهیم زکزاکی در راهی که انتخاب کرده به هر نحوی مجاهدت کرده است ؛ با جان خود که بار ها و بار ها زندانی شدند و دشمن ایشان شکنجه و مسموم کرده ، با خانواده ی خود که ۶ پسرشان در راه اسلام به شهادت رسیدند و با مال خود که بار ها به خانه ی ایشان حمله شده است.

شیخ ابراهیم زکزاکی ، مصداق بارز این آیه از قرآن اند که می فرماید:

أُولٰئِکَ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم وَرَحمَهٌ ۖ وَأُولٰئِکَ هُمُ المُهتَدونَ [۱]

اینها، همانها هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده؛ و آنها هستند هدایت‌یافتگان!

 

شیخ زکزاکی علاوه بر این که خود راه هدایت را یافت با جهاد و مقاومت ، افراد زیادی را به این راه دعوت کرد.

رهبر شیعیان نیجریه این روز ها در زندان بیمار است و اجازه ی ملاقات با پزشک را ندارد ؛ همه ی باید برای آزادی شیخ دعا کنیم و درخواست آزادی ایشان را از هر طریقی پیگیری کنیم.

[۱] ) سوره مبارکه البقره آیه ۱۵۷

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.