مطالبه ی امام حسین علیه السلام از علماء

 

مطالبه ی امام حسین علیه السلام از علماء
مطالبه ی امام حسین علیه السلام از علماء

 

مجرای حکومت و مدیریت و رهبری جامعه باید به دست علمای الهی باشد که امین بر حلال و حرام خداوند هستند؛ [۱] این کلام امام حسین علیه السلام در خطبه ی منا است ، این مطالبه ی امام حسین علیه السلام از علماست.

اگر طلاب خود را پیروان و شاگردان مکتب امام حسین علیه السلام می دانند باید برای تحقق مطالبه ی امام ، تلاش کنند؛ نمی شود در خانه نشست و به مطالبه ی امام حسین از علما توجه نکرد و ادعای یاری امام حسین را داشت.

طلبه ی جهادی یعنی شهید نواب صفوی و فداییان اسلام که به دنبال تحقق مطالبه ی امام حسین رفتند؛ امام خامنه ای خود از علمایی است که در عمل پیروی از امام حسین را ثابت کرده است ایشان درباره ی جمعیت فداییان اسلام می فرمایند:

فداییان اسلام ، جوانانی بودند که به خدا ایمان آوردند و از روی اخلاص، در راه حاکمیت معارف و احکام نورانی اسلام تلاش کردند و در مقابل ظلم و فساد ایستادند. قضیه اینها چنین بود که در جهت اسلامی شدن جامعه، مبارزه ضدّ استبدادی و ضدّ سلطنتی خودشان را آغاز کردند و متأسّفانه در وسط کار، همه‌شان از بین رفتند. البته برای خود آنها خوب شد؛ چون به شهادت رسیدند و به مقام عالی شهادت دست یافتند؛ اما برای جامعه خسارتی بود. [۲]

این فعالیت ها دقیقاً در راستای تحقق مطالبه ی امام حسین از علماست و طلاب جهادی باید شهید نواب صفوی و فداییان اسلام را الگوی خود قرار دهند ؛ جامعه ی امروز جهاد علما را جهت اسلامی شدن جامعه ، می طلبد .

طلاب جهادی باید شهید نواب صفوی و فداییان اسلام را الگوی خود قرار دهند تا در پیشگاه امام حسین علیه السلام رو سفید باشند .

 

[۱]. خطبه ی امام حسین علیه السلام در منا ، سال ۵۸ هجری
[۲]. امام خامنه ای ۲۸/۱۰/۱۳۷۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.