وظیفه طلاب از نگاه رهبری

 

وظیفه طلاب از نگاه رهبری
وظیفه طلاب از نگاه رهبری

 

آنچه با نگاه به تاریخ اسلام خودنمایی می کند ایثار و از خودگذشتگی ها در راه حفظ دین است. پیامبر اکرم صل الله علیه و آله همه وجود خودش را در راه هدایت مردم و عرضه دین کامل خرج نمود و پس از ایشان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند که یکی پس از دیگری در این راه، علم اسلام را استوار نگه داشته و در عصر غیبت هم محوریت این وظیفه خطیر به دست نائبان امام زمان عجل الله فرجه قرار گرفت.

در تمام این دوران وظیفه ای که بر عهده علما، و طلاب معارف دینی بود که از همان ابتدا عمر خود را در این راه گذاشتند و چه بسیاری از طلاب که در این راه از مال و جانشان گذشتند و نگذاشتند که اصل دین از بین برود. آری بنای خداوند متعال بر همین گذاشته شده که اسلام به اراده ی او و تلاش مومنان بر کفر و ضلالت غلبه کند. و در این میان خوشا به حال آنان که در این راه با افتخار همت کردند و این را وظیفه خود دانستد.

در هر زمان دشمن با تمام امکانات خود بر علیه دین هجوم می ­آورد تا بلکه به خیال خامش آن را از بین ببرد و در هر زمان ضربه هایی وارد نموده است مخصوصاً در عصر حاضر که با امکانات تبلیغاتی فوق پیشرفته رسانه ها، فضای مجازی و شبهات به انحراف و اختلاف میان مسلمین می پردازد اما غافل از اینکه خدای متعال وعده داده که از این دین محافظت میکند.

بخش عمده این وظیفه بر عهده طلاب علوم دینی است. بزرگترین وظیفه طلاب از نگاه مقام معظم رهبری تبیین اندیشه دینی و مبارزه با شبهات است. ایشان در این باره می فرمایند:

بازار شبهات رواج دارد؛ هم فضای مجازی کمک می‌کند و هم انگیزه‌ی سیاسی برای ترویج آن وجود دارد، اینها مواجهه لازم دارد. برای جهاد لازم نیست فقط شمشیر برداریم؛ این بزرگترین جهاد است؛ برای این جهاد خود را آماده کنید.(۱)

 

۱- دیدار مدیران، مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر انقلاب ۹۵/۲/۲۵

 

سایت تبلیغ جهادی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.