جهاد با مال و جان

 

جهاد با مال و جان
جهاد با مال و جان

در اهمیت محرومیت زدائی، کمک به دیگران و دست گیری از محرومین در جوامع اسلامی آنقدر در دین اسلام سفارش و تاکید شده است که قلب هیچ مسلمانی تاب نمی آورد که در جامعه اسلامی زندگی کند و به یاری محرومین آن جامعه نپردازد. همین است که ایام فراقت که می شود می بینیم سیل جمعیت مومنین به مناطق شهری و روستایی مختلف کشور می روند و به یاری دیگران می رسند. اینها همان جهادگرانی هستند که در قالب گروه های جهادی و تبلیغی به خدمت دینی و فرهنگی و معیشتی اقشار مختلف جامعه می پردازند.

ان شاء الله که ما هم از این قافله جا نمانیم….

لیکن می شود که برخی در شرایطی خاص قرار میگیرند و مدتی نمی توانند در این فضای جهاد حضور پیدا کنند ولی باز هم راه برای این دسته از افراد باز است و می توانند با جهاد مالی در این حماسه خدمت رسانی شرکت کنند و بدون حضور فیزیکی با صدقات ، موقوفات و خیرات خود در پیشبرد این برنامه ها سهیم باشند.

امام صادق (علیه السلام) فرموده است:

« لیس یَتبعُ الرجلَ بعدَ موتِه من الأجر إلّاثلاثُ خصالٍ: صدقه أجراها فی حیاته فهی تجری بعد موته إلى یوم القیامه، صدقه موقوفه لا تُورَث، أو سنّه هدىً سنّها و کان یَعمَل بها و عَمِل بها من بعده غیرُه، أو ولد صالح یستغفر له »

پس از مرگ آدمی پاداشی به دنبال فرد نمی آید، مگر در سه خصلت: صدقه ای که فرد در زمان حیاتش جاری و برقرار ساخته که پس از مرگش تا قیامت جاری و برقرار می ماند؛ صدقه ای که وقف کرده و به ارث گذاشته نمی شود، و نیز سنّتی که برقرار نموده و در زمان حیاتش به آن عمل می شده و پس از وفاتش به آن عمل می شود. فرزند صالحی که برایش طلب آمرزش کند. ؛ (بحارالأنوار ،ج۶، ص۲۹۳(

 

 

جهاد با مال و جان

یکی از چیزهایی که پس از مرگ به فریادت می رسد؛ صدقه ای است که وقف کرده ای….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.