الگوهای عزت و جهاد

کشور جمهوری اسلامی با ایستادگی و رشادت انسان های باتقوا و مجاهد ، انقلابی سرنوشت ساز را شروع نمود و با جهاد و پیکار علیه دشمنان و خائنان، دست نشانده های کفر و استکبار را از این سرزمین اسلامی بیرون نمود و پس از آن در برابر هجوم دشمنان عقب نشینی نکرد و با اقتدار و کم ترین امکانات در مقابل آن همه قدرت های جهانی ایستاد.

ایمان، جهاد و تیعیت از ولی فقیه رمز پیروزی انقلاب بود که دشمنان را در مقابل ایران اسلامی به زانو در آورد و عزت را برای این ملت به ارمغان آورد.

وقتی دشمن این قدرت اسلام و جهاد فی سبیل الله را می بیند و می داند که در مقابل آن شکست می خورد طبیعتاً به سراغ از بین بردن این چنین روحیه و ویژگی در میان مسلمین می رود و با تهاجم و شبیخون فرهنگی در صدد است تا این ویژگی را در میان پیر و جوان این ملت ریشه کن نماید. در این شرایط امت اسلام باید هشیار باشد و بداند که دشمنان در خارج کشور و مزدوران و افراد غافل در داخل کشور با دشمن هم صدا می شوند و در راستای بی ارزش نشان دادن روحیه ایثار و جهاد به الگوهای جهاد و عزت تهاجم می کنند.

در این شرایط مقابله با تلاش های دشمن از امور بسیار مهم است که نباید فراموش کنیم که الگوهای عزت و جهاد را در زندگی خود پررنگ نماییم.

مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند:

عزیزان من! بعضی کسان از اسم جهاد می رمند! خیال میکنند که تأسیس یک کشور، ایجاد یک تمدّن، نظم در زندگی، پیشرفت در زندگی مادّی و معنوی و رفاه مشروع برای انسانها، با جهاد نمی‌سازد و جهاد ضدّ اینهاست! چه خطایی! چه غلطی! بدون جهاد، هیچ چیز به دست انسان نمی‌آید؛ نه دنیا و نه آخرت. بدون جهاد، در مقابل گرگِ بی دست و پای بیابان هم نمیشود ایستاد؛ چه رسد به گرگهای بسیار بسیار خطرناک دنیای سیاست و دنیای اقتصاد و سرپنجه‌های خونینی که میلیونها انسان را دریدند و نابود کردند و خوردند و بردند!

مگر یک ملت بدون جهاد می تواند سرش را بالا بگیرد؟ مگر یک ملت بدون جهاد می تواند طعم عزّت را بچشد؟ مگر یک ملت بدون جهاد می تواند در میان ملت های دنیا شأن و موقعیتی پیدا کند؟ «انّ الجهاد باب من ابواب الجنّه». همیشه همین‌طور است و جهاد دری است از درهای بهشت. هم خلد برین الهی؛ یعنی بهشت نشئه آخرت، هم راحتی در این دنیا؛ یعنی جهاد. در همه کشورها و میان همه ملتها هم این‌گونه است که اگر قرار باشد جهاد معنای حقیقی به خود بگیرد، باید در آن، موجودهای الگو و انسانهای نماد وجود داشته باشند؛ بدون نماد و بدون الگو نمی شود. (۱)

به لطف خداوند متعال، کشور اسلامی ایران، نمونه های بسیاری از سربلندی و افتخار که رشادت های سربازان اسلام به دست آمده را دارد و این شهداء و جانبازان و حماسه سازان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس الگوهای درخشانی هستند که الگوهای جهاد و عزت هستند و الگویی مناسب برای کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال این ملت هستند.

۱- بیانات در صبحگاه لشکر سیدالشهداء – ۲۶/۰۷/۱۳۷۷

1 نظر
  1. آشنا می گوید

    ای کاش مسولین ما هم روحیه جهادی میداشتند….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.