معاونت جذب گروه جهادی تبلیغی

معاونت جذب گروه جهادی تبلیغی
معاونت جذب گروه جهادی تبلیغی

 

  • شرح معاونت جذب

این بخش از بخش­ های مقدماتی و جنبه کسب توانائی برای راه­ اندازی حرکتی گروهی را دارد، تا زمانی که این معاونت وجود نداشته باشد و یا معاونت­ های دیگر وظیفه این بخش را انجام ندهند حرکت گروهی محقق نمی­ شود. همین­ طور هم اگر این معاونت وظیفه خود را به خوبی و در زمان مشخص و با فاصله زیاد از اردو انجام ندهد آسیب­ های بسیار زیادی به اردوی جهادی تبلیغی وارد می­ شود به نحوی که با ضربه مستقیم و مشهود به اردو روبرو خواهیم بود مثل اینکه ممکن است تعداد زیادی از افراد پیش­ بینی شده در زمان شروع حضور پیدا نکرده و موجب خسارت به هزینه بلیط و برنامه­ ریزی­ های اردوئی که در گرو تعداد نفرات است وارد شود.

معاونت جذب معاونتی است که فعالیتش به صورت مستقیم با جهادگران مخصوصاً افراد جذب شده می­ باشد و ممکن است نحوه برخورد این معاونت با افراد جذب شده بسیار مورد توجه و مورد پسند یا توقع و انتظار بیش از حد جهادگران باشد.

معاونت مذکور باید توانائی جذب، دفع و عدم خجالت و پیگیر­ بودن برخوردار باشد.

ارتباط این معاونت با معاونت­ های دیگر و مسئول گروه نیز مورد اهمیت است و برای حفظ و پیشرفت کمی و کیفی فعالیت جهادی نیاز است تا هماهنگی و اطلاعات کلی این معاونت نسبت به دیگر معاوونت­ ها وجود داشته باشد.

این معاونت از بخش­ های مختلفی تشکیل می­ شود از جمله:

فراخوان، مصاحبه، پذیرش، دریافت هزینه، ارتباط با افراد جذب شده، هماهنگی برای حرکت، گزارش ویژگی­ های فردی افراد جذب شده، توجه دادن جهادگران به ارزش فعالیت و موارد جزئی دیگر.

غالب فعالیت این معاونت قبل از حرکت جهادی و بعد از حرکت می­ باشد و می­ تواند علاوه بر وظایف مختصر معاونت جذب در داخل اردو فعالیت دیگری را نیز با تشخیص مسئول گروه بر عهده بگیرد در صورتی که وظایف جدید او به فعالیت جذب او خللی وارد نشود و بگون­ه ای نباشد که قبل و بعد حرکت وظایف سنگینی داشته باشد.

 

  • وظایف معاونت جذب:

۱- ارائه برنامه جهت جذب کیفی و حداکثری

۲- انجام برنامه جذب و ارئه نتایج حداکثر تا ۲۰ روز قبل از حرکت جهادی

۳- انجام مصاحبه، پذیرش و معرفی افراد نهائی حداکثر تا ۱۰ روز قبل از حرکت جهادی

۴- استفاده از طلاب قوی برای انجام مصاحبه (پایه ۵ به بالا)

۵- انجام روزانه روند جذب در زمان­های روزانه مشخص و ارائه گزارش آن به مسئول

۶- حفظ اسرار جهادگران و عدم استفاده این اطلاعات جهت کارهای دیگر

۷- جذب افرادی که مورد تائید و شناخت یکی از جهادگران یا فرد مورد اعتمادی باشد

۸- جلوگیری از مشکلات مربوط به افراد جذب شده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.