جهاد در برابر نقشه ی استکبار

جهاد در برابر نقشه ی استکبار
جهاد در برابر نقشه ی استکبار

.

وَ جاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ [۱]

     و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید!

 

امروز به نظر ما مصداق مجاهدتی که در مقابل ما مسلمانها، ما پیروان اهل بیت قرار دارد، عبارت است از مبارزه‌ی با نقشه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی؛ امروز بزرگ‌ترین مجاهدت این است.
با نقشه‌های استکبار باید مبارزه کرد. این نقشه‌ها را باید اوّل شناخت، اوّل باید دست دشمن را بخوانیم، بدانیم چه‌کار میخواهد بکند؛ بعد بنشینیم برنامه‌ریزی کنیم و با اهداف دشمن مبارزه کنیم.
فقط هم حالت دفاع و انفعال نیست. مبارزه اعم است از دفاع و هجوم؛ یک‌وقت لازم است انسان در مواضع دفاعی قرار بگیرد، یک‌وقت هم لازم است در مواضع هجومی قرار بگیرد؛ در هردو حالت هدف عبارت است از مبارزه‌ی با برنامه‌های استکبار که دشمن اساسی و اصلی است در این منطقه؛ … روی این منطقه برنامه دارند، نقشه دارند؛ باید این نقشه‌ها را ببینیم چیست و با این مقابله کنیم؛
این شد مجاهدت. قرآن به ما میگوید: « جٰهِدوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه » ؛ جهاد فی الله، امروز این است.[۲]

 

 

من عرض بکنم به شما؛ یک مثلّثی در این قضایا فعّال بوده است. مال امروز و دیروز هم نیست؛ این سازمان‌دهی‌شده بوده است. اینهایی که عرض میکنم، همه قرائن اطّلاعاتی دارد؛ حالا بعضی آشکار است و حرفهای خودشان است، بعضی هم از طُرق اطّلاعاتی به دست آمده است. یک مثلّثی فعّال بودند: نقشه مربوط به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ نقشه را آنها کشیدند. چند ماه هم هست دارند نقشه میکشند. اینکه «بیاییم از شهرهای کوچک شروع کنیم، [بعد] به طرف مرکز بیاییم و مردم را نسبت به مطالباتشان فعّال کنیم و اینها را داغ کنیم»، این نقشه‌ای است که کشیده شده و چند ماه است روی این نقشه دارند کار میکنند. نقشه مال آمریکایی‌ها و عوامل رژیم صهیونیستی است. [۳]

 

وظیفه یک مبلغ جهادی امروز این است که  نقشه های شوم استکبار را برای مردم رو کند. روشنگری امروز از هر زمان دیگری بیشتر لازم است. بصیرت داشتن و بصیرت دادن راه مبارزه با استکبار و نقشه های آن است.

لازم است مبلغین جهادی محترم در هر موقعیتی که قرار می گیرند، از خانه خود تا روستاهای دور افتاده، از کلان شهرها تا مناطق محروم حق جهاد را در شناخت و مبارزه با نقشه های استکبار ادا نمایند.

 

 

————————————————

[۱]  ﴿الحج: ٧٨﴾  – اکثر مفسران اسلامى،” جهاد” را در اینجا به معنى خصوص مبارزه مسلحانه با دشمنان نگرفته‌اند، بلکه همانگونه که از مفهوم لغوى آن استفاده مى‌شود به معنى هر گونه جهاد و کوشش در راه خدا و تلاش براى انجام نیکیها، و مبارزه با هوسهاى سرکش (جهاد اکبر) و پیکار با دشمنان ظالم و ستمگر (جهاد اصغر) دانسته‌اند. (تفسیر نمونه جلد : ۱۴  صفحه : ۱۸۱)

[۲]  امام خامنه ای – ۱۳۹۴/۰۵/۲۶

[۳] امام خامنه ای –  دیدار مردم قم –  ۱۳۹۶/۱۰/۱۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.