سید علی ، محبوب خدا

سید علی ، محبوب خدا
سید علی ، محبوب خدا

 

بسم الله

 

بارها شنیده ایم که اگر نعمت هایی که داریم را شکرگزار نباشیم، از ما گرفته خواهد شد و اما اگر قدر دان باشیم، نعمات بهتری نصیب و روزیمان می گردد.
نعمتِ رهبری شجاع و با بصیرت از نعمت هایی است که اگر قدر دان نباشیم از دستش می دهیم و در نتیجه به بیراهه می رویم ولی اگر شکرگزار باشیم، إن شاء الله خدای متعال بهتر از او را روزیمان می کند و بهتر از او مهدی موعود -عج الله تعالی فرجه- است که نه تنها ایران اسلامی که جهان اسلامی را رهبری و هدایت خواهد کرد.

 

 

اما می بینیم در گوشه و کنار مملکت اسلامی مان کسانی، با نگاه صرف، به نیمه ی خالی لیوان، مشکلات معیشتی و فرهنگی را بهانه کرده، علی رغم اینکه به خدا و پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام ایمان دارند، اسلام و نظام اسلامی و رهبری را زیر سؤال می برند و دشمن را برای سوء استفاده، جری می کنند؛ تا حدی که دشمنان اسلام و تشیّع و مزدوران ناچیز داخلی و خارجیشان جرأت پیدا می کنند تا رهبر عزیز تر از جانمان را مورد بی احترامی و اهانت قرار دهند.

 

البته اینها در برابر این همه دلهای مشتاق و عاشق اسلام و انقلاب و رهبری، عددی به حساب نمی آیند اما فضا را برای سوء استفاده ی دشمنان فراهم می کنند.

 

البته برخی از مردم عزیزمان از وضعیت معیشتی موجود رنج می برند و معترضند، که حق دارند و اعتراضشان به جاست؛ اما آن عده ای که مثلا در «قم» از ماشینهای لوکس خود پیاده می شوند و شعار جمهوری ایرانی سر میدهند و اموال عمومی را مورد تعرض قرار می دهند – آن هم نه در منطقه ای محروم، که در مناطق مرفه نشین قم – «مرگ بر گرانی» برای آنها بهانه ای بیش نیست.

 

در جوابشان می گوییم هر چه می خواهید بگویید اما بدانید که رهبر ما سید علی محبوب خداست، خدا او را دوست دارد چرا که او نیز خدا را دوست دارد، او در برابر مؤمنان متواضع است اما با دشمن برخورد سخت و خشن دارد، او در راه خدا جهاد می کند و از سرزنش هیچ ملامت گری هراسی ندارد.
در جواب آنها تلاوت این آیات شریفه کافی است البته اگر گوش شنوایی داشته باشند…

 

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَن یَتَوَلَّهُم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ ﴿۵١﴾  فَتَرَى الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ یُسَارِعُونَ فِیهِمْ یَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِیبَنَا دَائِرَهٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَن یَأْتِیَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِّنْ عِندِهِ فَیُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِی أَنفُسِهِمْ نَادِمِینَ ﴿۵٢﴾  وَیَقُولُ الَّذِینَ آمَنُوا أَهَٰؤُلَاءِ الَّذِینَ أَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَیْمَانِهِمْ ۙ إِنَّهُمْ لَمَعَکُمْ ۚ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَأَصْبَحُوا خَاسِرِینَ ﴿۵٣﴾  یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَهَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿۵۴﴾

 

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‌گاه خود،) انتخاب نکنید! آنها اولیای یکدیگرند؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند، از آنها هستند؛ خداوند، جمعیّت ستمکار را هدایت نمی‌کند (۱)

(ولی) کسانی را که در دلهایشان بیماری است می‌بینی که در (دوستی با آنان)، بر یکدیگر پیشی می‌گیرند، و می‌گویند: «می‌ترسیم حادثه‌ای برای ما اتفاق بیفتد (و نیاز به کمک آنها داشته باشیم!)» شاید خداوند پیروزی یا حادثه دیگری از سوی خود (به نفع مسلمانان) پیش بیاورد؛ و این دسته، از آنچه در دل پنهان داشتند، پشیمان گردند! (۲)

آنها که ایمان آورده‌اند می‌گویند: «آیا این (منافقان) همانها هستند که با نهایت تأکید سوگند یاد کردند که با شما هستند؟! (چرا کارشان به اینجا رسید؟!)» (آری،) اعمالشان نابود گشت، و زیانکار شدند. (۳)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هر کس از شما، از آیین خود بازگردد، (به خدا زیانی نمی‌رساند؛ خداوند جمعیّتی را می‌آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ آنها در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگری هراسی ندارند. این، فضل خداست که به هر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست. (۴)

 

۱- سوره مبارکه مائده ، آیه ۵۱

۲- همان ، آیه ۵۲

۳- همان ، آیه ۵۳

۴- همان ، آیه ۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.