مبارزه با محرومیت و مبارزه با دشمن

مبارزه با محرومیت و مبارزه با دشمن
مبارزه با محرومیت و مبارزه با دشمن

بعد از انقلاب اسلامی حکومت جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (رحمۀ الله علیه) به تلاش و تکاپو افتاد تا ضعف ها و کاستی های مناطق مختلف کشور مخصوصاً مناطق محروم را رفع نماید.

از این رو به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۸ مجموعه ای به نام جهاد سازندگی راه اندازی شد و اقشار مختلف مردم مخلصانه و دلسوزانه برای خدمت رسانی جهادگونه وارد میدان شدند. مبارزه با محرومیت از همان سال به صورت گروهی و منسجم آغاز گردید. پس از آن در دفاع مقدس همین مردم انقلابی با به صحنه مبارزه با استکبار جهانی گذاشتند. پس از جنگ همان رزمنده ها دوباره کار گروهی خدمت به محرومین را آغاز کردند گویی مبارزه با محرومیت و مبارزه با دشمن یکی بوده و پس از بیرون راندن دشمن کار خود را در این عرصه مهم ادامه دادند.

وزارت جهاد سازندگی تا سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را ادامه داد و پس از آن نیز همین دلسوزان و اقشار نسل دوم و سوم انقلاب پرچم مبارزه با محرومیت و مبارزه با دشمن را به دست گرفتند و با تشکیل گروه های جهادی خدمت به محرومین را یکی از آرزوها و آرمان های خود قرار دادند.

بحمدلله این کار گروهی و جهادی آن قدر فراگیر و پر رونق گشته که در سرتاسر کشور در ایام های تعطیل گروه های جهادی مشغول به خدمت رسانی می شوند و مردم محلات ، دانشجویان و طلاب در این گروه ها در بخش های مختلف محرومیت زدایی خدمت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.