روحانیت مجاهد

روحانیت مجاهد
روحانیت مجاهد

امروز در ذهن و فکر دختران و پسران مناطق حاشیه‌نشین، سؤالات اعتقادی گسترده‌ای وجود دارد که این حجم از درخواست‌ها، نیازمند اهتمام بسیار طلاب سراسر کشور به حضور در مناطق محروم و حاشیه است.

جهان اسلام، نیازمند عزم جهادی طلاب است . حضور جهادگونه مبلغان دینی در مناطق محروم و دورافتاده با هیچ پاداشی قابل جبران نیست. هجرت یک طلبه و روحانی از محل زندگی خود به نقطه ای دورافتاده برای تبلیغ دین به طور حتم جهاد در راه خداوند متعال است، این مشی روحانیت مجاهد، در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است.

روحانیت مجاهد هیچ گاه به داشته ها توجه نمی کند و برای رسیدن به هدف غایی خود که همان تبلیغ دین خدا است با همه توان وارد عرصه می شود، روحانیت در طول تاریخ پرچم دار حقیقی تبلیغ و دفاع از دین خدا بوده است.

مبلغان اعزامی به مناطق دورافتاده روستایی با کمترین امکانات رفاهی در مسیر تحقق رسالت حقیقی خود گام بر می دارند، حضور مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم ضمن تقویت برنامه های دینی و فرهنگی، زمینه ساز توسعه و پیشرفت این مناطق را نیز فراهم کرده است، با بررسی صورت گرفته در برخی مناطق دریافتیم که حضور روحانیت زمینه ساز عمران و آبادی روستاها شده است.

به حتم عدم حضور روحانیت در مناطق محروم و روستایی موجب گسترش معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

مهم ترین دغدغه یک روحانی، ترویج و گسترش دین در جامعه است، هیچ قشری همچون روحانیت توان و ظرفیت هدایت و آگاهی بخشی جامعه امروز را ندارد و تنها این قشر می تواند جامعه را در مسیر تعالی معنوی هدایت کند.

اقدام مبلغان دینی در مناطق دورافتاده و محروم نوعی جهاد درعرصه تبلیغ دین است، عمده مبلغان دینی در اوج خلوص نیت و بدون هیچ گونه توقعی به رسالت تبلیغی خود می پردازند که این مسأله یک ارزش است.

هجرت یک مبلغ به یک نقطه دور افتاده از کشور برای تبلیغ دین خدا از یک ارزش معنوی بالایی برخوردار است، این اقدام جهاد گونه روحانیت باعث می شود که شاهد گمراه شدن جوانان از راه ولایت اهل‌بیت علیهم السلام نباشیم و مورد رضایت الهی قرار خواهد گرفت إن‌شاءالله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.